Pragniemy uczulić korzystających ze strefy płatnego parkowania aby poprawnie wprowadzać numer rejestracyjny pojazdu zarówno w stojąc przy parkomacie jak również korzystając z aplikacji mobilnych – to bardzo ważne bo na tym tle dochodzi wiele razy do nieporozumień między klientem a pracownikiem SPP.
Kategoria faq: SPP
Czy posiadając Kartę Mieszkańca przysługują mi jakieś ulgi na parkowanie?
Tak.
Włocławska Karta Mieszkańca, upoważnia do darmowego parkowania w strefie płatnego parkowania na okres do 30 minut, jednorazowo w ciągu jednego dnia. Zwolnienie dotyczy jednego pojazdu samochodowego. Płatność należy aktywować w parkometrze.
Czy mając ważny bilet parkingowy mogę zmienić miejsce parkowania?
Tak. Ważny bilet parkingowy uprawnia do postoju w całym obszarze strefy płatnego parkowania w mieście Włocławek.
Parkomat nie działa. Czy w takiej sytuacji powinienem zapłacić za postój?
W takim przypadku nie ma odstępstw czy zwolnień z opłaty. Opłatę należy uiścić w następnym działającym parkomacie lub poprzez aplikację mobilną oraz powiadomić o awarii biuro SPP pod numerem telefonu podanym na parkometrze.
Czy kurierzy i dostawcy zwolnieni są z uiszczania opłaty za postój?
Kurierzy i dostawcy nie są zwolnieni z obowiązku wniesienia opłaty za postój.
Jak i gdzie mogę uregulować opłatę dodatkową?
Opłatę można wnieść:
- w formie przelewu, wpłaty na numer konta bankowego znajdujący się na druku zawiadomienia,
- gotówką w kasie Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni we Włocławku przy ul. Zielnej 13/21
- kartą płatniczą (bezgotówkowo) w biurze Strefy kartą płatniczą przy ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek.
Korzystając z aplikacji mobilnej omyłkowo wybrałam/em inne miasto niż Włocławek. Czy musze zapłacić opłatę dodatkową?
Wprowadzenie opłaty dotyczącej strefy płatnego parkowania innego miasta powoduje, że nie ma możliwości uznania, iż opłatę tę dokonano za pojazd parkujący we Włocławku. To oznacza konieczność wniesienia opłaty dodatkowej.
Z uwagi na okoliczności zmuszony byłem do użycia zakupionego przeze mnie abonamentu postojowego wydanego na konkretny numer rejestracyjny w innym pojeździe, na który następnie zostało wystawione zawiadomienie. Czy można anulować tak wystawione zawiadomienie?
Niestety nie, gdyż każdy abonament postojowy wydawany jest na określony numer rejestracyjny pojazdu i stanowi dowód wniesienia opłaty postojowej tylko i wyłącznie na ten pojazd.
Czy zasadnym jest wystawienie zawiadomienia w czasie kiedy pomiędzy wykupionymi opłatami postojowymi wystąpiła niewielka (kilkuminutowa) przerwa?
Tak, jeżeli różnica czasu między opłatami wyniosła więcej niż 5 minut.
Otrzymałem zawiadomienie, gdyż przekroczyłem opłacony czas postoju o więcej niż 5 minut. Czy mogę dokonać dopłaty celem uniknięcia opłaty podwyższonej?
Niestety nie, gdyż obowiązujące przepisy regulujące funkcjonowanie obszaru płatnego parkowania nie dają takiej możliwości – “postój po upływie 5 minut od upływu czasu określonego na wydruku z parkomatu lub po upływie 5 minut od czasu opłaconego za pomocą innych elektronicznych form płatności jest równoznaczny z nieuiszczeniem opłaty”.